Shop in eur and view this page in english, go to https://discsport.eu

Frågor & Svar

Får du inte svar här, kontakta oss gärna!
Innan köp
❒ Vilka betalningsalternativ har ni?
❒ Vad kostar frakten?
❒ Vilken leveranstid är det?
❒ Hur funkar klubbrabatt?
❒ Varför får jag ingen klubbrabatt?
❒ Var anger jag min rabattkod?
❒ När får ni in...?

Efter köp
❒ Jag har ångrat mig och vill makulera min order!
❒ Jag vill uppdatera min order!
❒ Jag la en till beställning, kan den skickas med min tidigare (samfrakt)?
❒ Var är mitt paket?
❒ När kommer fakturan från Svea?

❒ Vilka betalningsalternativ har ni?

Vi använder oss av Svea Checkout. Det finns en rad olika betalningsalternativ:
Kort, Swish, Banköverföring, Faktura, Delbetalning, Konto.

Vilka av dessa som visas beror bland annat på om du handlat förut och om du anger personnr eller inte.

❒ Vad kostar frakten?

Fraktpris baseras på orderns vikt. Se aktuella priser.

❒ Vilken leveranstid är det?

Aktuella leveranstider.

❒ Hur funkar klubbrabatt?

Är din klubb ansluten till vår klubbrabatt har du möjlighet att få disc-rabatt varje gång du handlar. Rabatten är 5-15kr/disc! Se anslutna klubbar

❒ Varför får jag ingen klubbrabatt?

Tänk på att det är klubben, inte vi, som hanterar din klubbrabatt. På sidan Rabatter & Poäng kan du se status för din klubbrabatt. Här finns också kontaktuppgifter till klubbansvarig för rabatten.

Vanliga orsaker till att rabatten inte funkar är att eposten klubben reggat inte stämmer överrens med den du har på ditt discsport-konto eller att giltigt-datum gått ut. Dubbelkolla också att du inte missat att ange klubb under Mina kunduppgifter.

❒ Var anger jag min rabattkod?

I checkout under "Övrigt".

❒ När får ni in...?

Ofta har vi endast preliminära leveransdatum att utgå ifrån. Och i de fall tillverkaren har slut på en artikel är det svårt för oss att veta när vi kan tänkas ha den i lager igen.

Därför är vårt bästa tips: Gå till artikeln du är intresserad av, klicka på "Bevaka artikel" och fyll i din epost samt eventuella önskemål. Då får du besked så fort restock sker!

❒ Jag har ångrat mig och vill makulera min order!

Du kan du ändra din order om den inte expedieras eller är skickad. Detta gör du under "Mina beställningar" (krävs att du har ett konto hos oss).

1. Gå till Mina beställningar och sök fram ordern.
2. Klicka på knapp "Avbryt order" till höger.

OBS! Det går inte att avbryta en order som expedieras eller är skickad.

❒ Jag vill uppdatera min order!

Du kan du ändra din order om den inte expedieras eller är skickad. Detta gör du under "Mina beställningar" (krävs att du har ett konto hos oss).

1. Gå till Mina beställningar och sök fram ordern.
2. Klicka på länk "Uppdatera order" för att öppna ett nytt mejlfönster.
3. Fyll in önskade ändringar.

Tänk på att det kan ta ca 1 dag extra innan ordern kan skickas. Om det du vill lägga till alt byta till ej finns i lager kontaktar vi dig via mejl. Detta kan då ta ytterliggare en dag extra.

❒ Jag la en till beställning, kan den skickas med min tidigare (samfrakt)?

Ja, det är möjligt om du mejlar oss direkt och om vi inte hunnit påbörja expediering av någon av dina ordrar.

Eventuell extra betald frakt laddas på ditt konto automatiskt. Den kan alltså inte återbetalas.

Notera också att bara ordrar på samma konto kan samfraktas.

❒ Var är mitt paket?

Kolli-Nr / Sändnings-Id för att spåra ditt paket får du i bekräftelsemejlet från oss när ordern är packad. Du kan också hitta det under Mina beställningar.

Spåra
Schenker: skicka.dbschenker.com
Postnord: postnord.se
UPS: ups.com

❒ När kommer fakturan från Svea

Faktura skickas från Svea med epost. (ca 1 dag efter att beställning skickats från oss). Fakturan finns då också på mypages.svea.com.

 

 

 

Calle Ulvinen visar prov på fin bounce-teknik.