Shop in eur and view this page in english, go to https://discsport.eu
Vilka betalningsalternativ har ni?
Vi använder oss av Svea Checkout. Det finns en rad olika betalningsalternativ:
Kort, Swish, Banköverföring, Faktura, Delbetalning, Konto.
Vilka av dessa som visas beror bland annat på om du handlat förut och om du anger personnr eller inte.
Fraktpris baseras på orderns vikt. Se aktuella priser.
Aktuella leveranstider.
Är din klubb ansluten till vår klubbrabatt har du möjlighet att få disc-rabatt varje gång du handlar. Rabatten är 5-15kr/disc! Se anslutna klubbar
Varför får jag ingen klubbrabatt?
Tänk på att det är klubben, inte vi, som hanterar din klubbrabatt. På sidan Rabatter & Poäng kan du se status för din klubbrabatt. Här finns också kontaktuppgifter till klubbansvarig för rabatten.
Vanliga orsaker till att rabatten inte funkar är att eposten klubben reggat inte stämmer överrens med den du har på ditt discsport-konto eller att giltigt-datum gått ut. Dubbelkolla också att du inte missat att ange klubb under Mina kunduppgifter.
I checkout under "Övrigt".
Ofta har vi endast preliminära leveransdatum att utgå ifrån. Och i de fall tillverkaren har slut på en artikel är det svårt för oss att veta när vi kan tänkas ha den i lager igen.
Därför är vårt bästa tips: Gå till artikeln du är intresserad av, klicka på "Bevaka artikel" och fyll i din epost samt eventuella önskemål. Då får du besked så fort restock sker!
Jag har ångrat mig och vill makulera min order!
Du kan du ändra din order om den inte expedieras eller är skickad. Detta gör
du under "Mina beställningar" (krävs att du har ett konto hos oss).
1. Gå till Mina beställningar och sök fram ordern.
2.
Klicka på knapp "Avbryt order" till höger.
OBS! Det går inte att avbryta en order som expedieras eller är skickad.
Du kan du ändra din order om den inte expedieras eller är skickad. Detta gör du under "Mina beställningar" (krävs att du har ett konto hos oss).
1. Gå till Mina beställningar och sök fram ordern.
2.
Klicka på länk "Uppdatera order" för att öppna ett nytt mejlfönster.
3.
Fyll in önskade ändringar.
Tänk på att det kan ta ca 1 dag extra innan ordern kan skickas. Om det du vill lägga till alt byta till ej finns i lager kontaktar vi dig via mejl. Detta kan då ta ytterliggare en dag extra.
Jag la en till beställning, kan den skickas med min tidigare (samfrakt)?
Ja, det är möjligt om du mejlar oss direkt och om vi inte hunnit påbörja expediering av någon av dina ordrar.
Eventuell extra betald frakt laddas på ditt konto automatiskt. Den kan alltså inte återbetalas.
Notera också att bara ordrar på samma konto kan samfraktas.
Kolli-Nr / Sändnings-Id för att spåra ditt paket får du i bekräftelsemejlet från oss när ordern är packad. Du kan också hitta det under Mina beställningar.
SpåraFaktura skickas från Svea med epost. (ca 1 dag efter att beställning skickats från oss). Fakturan finns då också på mypages.svea.com.